אלסקה

ב

בחלומות הכי פרועים שלי לא חשבתי שאגיע לאלסקה. כשגרנו בישראל היא נראתה לי רחוקה אלפי שנות אור, אבל כיוון שאנחנו גרים בסיאטל, המרחק התקצר מאוד. 3.5 שעות טיסה ליתר דיוק. אז ארזנו את המשפחה, הכנו תכנית טיול קלילה ופגשנו את החברים החמודים שלנו לפנות בוקר חמישי אחד בשדה התעופה – יצאנו להרפתקה צפונית.

אחרי שנחתנו בשדה התעופה הקטן בעיר אנקורג׳, קיבלנו את המפתחות לרכב הענק והכיפי שחיכה לנו בחניון השכרות הרכב ונסענו לכיוון הבית הגדול ששכרנו למשך השבוע. עצרנו לאכול ארוחת צהריים בהמבורגריה מקומית מומלצת, אבל לא נפלנו. משם המשכנו הלאה לעשות קניות בקוסקו ובסייפוואי המקומי (קאר) למשך השבוע ואז סוף סוף לבית ששכרנו לשבוע. הבית ממוקם בקצה הדרום מזרחי של העיר, לצד הפארק הלאומי Chugach.

בדרך לבית פגשנו מוס! (אייל קורא) כל כך שמחנו לפגוש את החיה הענקית הזו בטבע, בשכונת המגורים בה שהינו. לא הספקנו לצלם את כולו כי הוא החליט להסתתר בין העצים.

EFFECTS
טוסיק של מוס

ואז הגענו לבית! ולמרות הראות המעושנת הנוף היה מרהיב! (כל השבוע היו שריפות סביב אנקורג׳ וביומיים הראשונים הראות היתה די לקויה בשל כך, אבל בהמשך היה פחות גרוע ואפשר היה לנשום שוב).

הנוף הזה זו הסיבה לבחירת הבית המעט מרוחק מהעיר

את היום השני בילינו בנסיעה לקרחון ענק ויפהפה. לקח לנו קצת יותר משעתיים להגיע מאנקורג׳. Matanuska glacier היה מרהיב ועלה על כל הציפיות. בכניסה לאתר נפרדנו מכ 80$ – מחיר הכניסה לכל המשפחה עם הרכב. נסיעה קצרה בדרך עפר עם גשרים שלא היינו בטוחים שיחזיקו מעמד תחת משקלנו (אבל הפתיעו לטובה) הביאה אותנו אל הקרחון המיוחל.

IMG_20190823_132014-EFFECTS-2
כמה יפה כאן!
תמונה משפחתית אחת לפחות
מרגישים את הקרח מקרוב

הילדים כל כך נהנו! אפילו גילי שלא אוהבת הייקים יותר מדיי ומתלוננת לרוב שמשעמם לה ושזה לא כיף, אמרה שהיה ממש שווה להגיע ושממש כיף לה שם. הילדים נהנו במיוחד להרים סלעים ולמצוא קרח שקוף מתחתם. זו היתה חוויה מעניינת בהחלט, לדרוך על קרחון 🙂

עוד קצת קרח

אחרי ההייק לקרחון וחזרה לאוטו, נסענו לאכול ארוחת אחר צהריים מאוחרת. היינו מאוד רעבים והאוכל הבינוני במסעדה שמצאנו היה סביר עבור מצב הרעב של כולנו. הנוף מהמסעדה היה שווה הכל.

קרחונים והרים ברקע, לא צריך יותר מזה

ביום השלישי נסענו לראות טבע על 4, הגענו לחוות הריינדיר קצת לפני הצהריים. תכננו לעשות הייק קטן לפני החווה, שהתגלה כלא פשוט בכלל כי כולו היה בעליה תלולה על הר גבוה כדי לראות קצת נוף. אני ויתרתי על התענוג מראש, גילי ניסתה והחליטה שלא מתאים לה די מהר וטל טיפס עם גיא קצת עד שגם גיא נשבר באמצע. אף אחד מאיתנו לא הגיע לפסגה. שניה וחצי נסיעה (מחניון לחניון) הביאו אותנו לחווה חמודה עם המון חיות. הילדים ליטפו ארנב חמוד מאוד, שיחקו עם קודי הכלב וצפו בחזיר שעשה טריקים עבור חטיף בזמן שחיכינו לסיור המודרך. סוף סוף הגיע זמננו לסיור ואחרי הרצאה קצרה, המדריך לקח אותנו להאכיל את האיילים הצפוניים.

חברנו מהצפון

האיילים היו חמודים מאוד, הצעירים מביניהם פחדו מאיתנו וברחו לפינות מרוחקות והבוגרים דחפו את האף לידיים שלנו כדי שנאכיל אותם. כשהרגשתי שהם דוחפים קצת יותר מדיי, החבאתי את קופסאת האוכל הקטנה והראיתי להם שהידיים שלי ריקות, אז הם הפנו את גבם והלכו לחפש אוכל אצל מישהו אחר 🙂 אחרי האיילים הלכנו לראות את הביזונית היחידה שהם הצילו מאיפשהו. היא לא היתה הביזונית הכי גדולה שיש, אבל בעיניי היא היתה ענקית! אחרי הביזון, הלכנו לנשק את המוס! הוא היה די צעיר (בן שנתיים סה״כ) אבל ממש ממש גבוה! גילי נישקה את רוקי המוס בשמחה, בעזרת קצת עלים שהיו באזור.

I kissed a Moose and I liked it!

ראינו חיות נוספות בחווה (יאק, אלק ונוספים) אבל הכי חמודים היו האיילים הצפוניים והמוס כמובן 🙂

בדרך חזרה עצרנו ליד הנחל להתבונן בנוף.

בדרך חזרה לאנקורג׳ עצרנו להייק ב Thunder bird Falls. גילי היתה ממש קשה ככל שהתקדם ההייק ונאלצנו לעצור באמצע לרגע של חינוך כדי שהיא תפסיק להתנהג בצורה בלתי נסבלת. קיבלנו המון מבטים מזדהים והערות עידוד מהורים שחלפו לידינו בדרך. את המשך ההייק עשינו קצת פחות בשמחה, הגענו למפל עם ילדה עצבנית שלא רוצה כלום ובדרך משפיעה על אח שלה לרעה (שהחליט שלהשתולל לצד צוק מטורף זה רעיון ממש טוב). אני לא אוהבת הייקים כאלה. עם צוקים מפחידים לצידם.

בתחילת ההייק היה יחסית בסדר, הבנות ריכלו על הבנים והיה סבבה
כזה אני לא אוהבת בכלל
המפל בסוף השביל לא הרשים את גילי מספיק

אחרי המפל חזרנו חזרה לאנקורג׳. חשבנו לאכול ארוחת ערב בפיצריה הסופר מומלצת Moose's tooth אבל היה מלא בטירוף ולא התחשק לנו לחכות חצי שעה בתור כדי לשבת שם. אז ויתרנו ונסענו להכין ולאכול ארוחת ערב בבית.

ביום הרביעי נסענו דרומה למרכז להצלת חיות בר באזור פורטג׳. גם שם קיבלנו סיור מודרך ע״י אחד העובדים במקום והיה סיור מעניין ומעשיר. פגשנו המון בעלי חיים – ביניהם ביזונים, איילים, דובים, שועלים ועוד…

עצרנו מול הנוף בדרך דרומה – המים בשפל מטורף בבוקר (כשחזרנו אחרי הצהריים היתה גאות וכל האזור היה מלא מים שוב)
ביזון – הפארק הלאומי יילוסטון מלא בכאלה
דב חום במרחק של מטר וחצי ממני, איזו חוויה מטורפת!
אייל קורא צעיר, שכבר התחיל לגדל קרניים
עוד קצת מוס צעיר
אבּי, גילי ואדם מחבקים שטיח מדב אמיתי

אחרי המרכז להצלת חיות המשכנו עוד קצת דרומה והגענו למרכז מבקרים צמוד לאגם מוקף קרחונים (שקופא לגמרי בחורף בעצמו), החברים עשו הפלגה של שעה באגם (וחזרו עם חוויות טובות ותמונות מהממות של קרחון) אבל אנחנו החלטנו לא לעשות את ההפלגה כי רצינו הפלגה ארוכה יותר בים למחרת (שבסוף לצערי לא יצאה לפועל).

קרחון קטן באגם שלא נמס עדיין

ממרכז המבקרים נסענו לעיירה שכנה כדי לתת לילדים לפרוק קצת אנרגיות במגרש המשחקים. כשנמאס להם חזרנו לאוטו והמשכנו צפונה לכיוון אנקורג׳. עצרנו שוב בדרך כדי לחפש זהב.

מחפשים זהב

ב״מכרה הזהב״ הקטן והחביב גרים זוג מבוגרים חמודים, שעשו לנו סיור במקום ולימדו אותנו איך לחפש זהב בתוך קערה מיוחדת. גילי התלהבה נורא מחיפוש הזהב ולקחה את הזמן למצוא אותו מתוך קופסאת החול הקטנה שרכשנו. בזמן שגילי פיתחה את מיומנות חיפוש הזהב שלה, גיא הסתובב במקום, התלהב מאוד מהתרנגולות ובעלי החיים שהיו שם ונהנה לשחק במגנטים בחנות.

בינתיים אני מצאתי לגיא את כל הזהב שלא היתה לו סבלות לחפש. כשסיימנו שם, המשכנו בנסיעה צפונה, קפצנו שוב לקוסקו לקנות מעט מצרכים ופגשנו את החברים לארוחת ערב משותפת במסעדת סושי נחמדה אך יקרה מדיי.

ביום החמישי לטיול החלטנו להשאר באנקורג׳ כי קצת התעייפתי מהנסיעות הארוכות בכל יום. (וגם הייתי קצת מבואסת שפספסתי את ההזדמנות להפלגת לוויתנים, פאפינס ופיורדים באזור Seaward – אין ברירה, חייבים לחזור לאלסקה שוב!). אז בבוקר הכנו צידה לדרך כמו בכל יום והלכנו לראות עוד קצת בעלי חיים, כי זה מה שעושים באלסקה 😉 ביקרנו בגן החיות המקומי ופגשנו המון חיות שכבר ראינו קודם וגם כאלה שלא. (למשל, דב קוטב! שנראה נורא מסכן בזמן שהתהלך לו בכלוב מצד לצד).

EFFECTS (1)
Anchorage Zoo
IMG_20190826_105649 (1).jpg
דב קוטב

גיא התרשם במיוחד מה Musk ox שפגשנו ובמשך יומיים לפחות ביקש שנקרא לו מאסקי, כי הוא מאסק אוקס. כבש המסק היה עצבני מאוד וניסה לנגוח בגדר בזמן שהתבוננו בו, כנראה כי זו עונת הייחום והפרידו אותו מהנקבות. פגשנו גם זאבים שיללו יחד ועשו לנו מופע פרטי. היה ביקור מעניין בגן החיות המקומי 🙂

אחרי גן החיות לקחנו את הילדים למגרש משחקים מגניב וכשנמאס לנו החלטנו לנסות את מזלנו שוב בפיצריה המומלצת. הגענו ל Moose's thooth לארוחת צהריים והתמזל מזלנו להכנס למסעדה בלי לחכות דקה בתור, למרות שהמסעדה היתה מלאה יחסית. אין ספק שיש יתרון בלהגיע לשם באמצע השבוע ולא בסופ״ש. ציפינו להתאכזב ולכן הופתענו מאוד כשהפיצה שהגישו לנו היתה ממש טעימה 🙂 הקינוח שהזמנו היה טעים לא פחות ולמרות שהיה ממש ענק, אכלתי את רובו לבד :-p

ביום השישי לטיול החלטנו לנסוע שוב צפונה. התחנה הראשונה היתה Eagle river nature center שם עשינו הייק קטן בתקווה למצוא סלמונים מקפצים באגם. מצאנו רק סלמונים פצפונים, בטח הגדולים מביניהם נאכלו כבר ע״י הדובים.

נגמרו הסלמונים

על אחד משבילי הטיול במקום נתלתה אזהרה שדובים מסתובבים במקום, אז כמובן שלא טיילנו שם ודי חששנו לפגוש דב במסלול שלנו.

אחרי ההייק המשכנו צפונה להייק נוסף במכרה זהב ישן. Independence Mine State Historical Park הינו מכרה זהב שהוקם בתקופת הבהלה לזהב בשנות ה-30. חלק ממבני המגורים עדיין עומדים ומשמשים כסוג של מוזיאון בעוד מבנים אחרים נהרסו לחלוטין וההריסות עדיין במקום.

בתחילה טיילנו קצת באזור הבנוי של המכרה ואחרי שנמאס לנו, התחלנו לטפס במעלה ההר לכיוון אגם קטן ונחמד בסוף השביל. גילי, שלא רצתה לצאת להייק מראש, החליטה בערך באמצע שנמאס לה לטפס והתיישבה לנוח על סלע באמצע השביל. כל השאר המשיכו בטיפוס ואני נשארתי עם גילי מאחור. כשהבנתי שלא אצליח לשכנע אותה להמשיך למעלה, התחלנו לרדת חזרה למטה.

הנוף מלמעלה היה מרהיב! זה היה הייק חמוד מאוד שהייתי שמחה להשלים. טל וגיא נהנו מאוד 🙂

האגם שלא הצלחתי להגיע אליו – כי גילי.

IMG_20190827_134107-EFFECTS

בדרך הביתה עצרנו לארוחת ערב במסעדה וויאטנמית – תאילנדית (מסתבר שיש דבר כזה) ולמרות שהיינו מאוד סקפטים – בעיקר כי המסעדה ממוקמת במרכז מוטל קטן ואקראי (וגילי היתה קשה בטירוף כי לא רצתה לאכול שם או בכלל לשבת איתנו במסעדה). המסעדה היתה נקיה, האוכל הפתיע לטובה ממש והיה מאוד טעים וממלא. חזרנו חזרה לאנקורג׳ שבעים ומרוצים (אחרי שעברנו במקדונלד׳ס לקנות לגילי ארוחת ערב).

ביום האחרון לטיול, כמה שעות לפני שחזרנו הביתה לסיאטל, נסענו שוב דרומה למכרה הזהב בו ביקרנו כמה ימים קודם כי החברים לא היו שם ורצו לנסות וגילי התעקשה להצטרף גם למרות שכבר היינו. אני נשארתי לנוח באוטו בזמן שכולם עלו להסתובב למעלה. אחרי המכרה נסענו כמה דקות דרומה כדי לאכול ארוחת צהריים במסעדת בשרים מעולה שסיכמה לנו את הטיול נפלא והשאירה טעם של עוד.

מסעדה נפלאה – יום אחד נחזור שוב

הטיסה חזרה עברה סבבה והדרך הביתה מהשדה היתה ארוכה ומייגעת כי לא היתה מכונית car2go פנויה ונאלצנו לחזור בתח״צ. הפקנו לקחים לפעם הבאה 🙂

אלסקה היתה מדהימה ועלתה על כל הציפיות! מתישהו נחזור לבקר שוב ❤

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )