Welcome to New-York!

ב

בשישי האחרון חגגתי יום הולדת בערב בנות עם חברות חמודות בבר החדש האהוב עליי בבלארד. היה ערב כיפי ולשם שינוי לא חזרתי הביתה שיכורה (כי נהגתי). בשבת היה מזג אויר. אז לא רצינו לצאת מהבית (היה ממש גשום וסוער בחוץ), זמן מעולה לבנות את החיפושית שלי. אז כעבור כמה שעות (והפסקה קצרה למפגש חגיגי עם אלכס + הרמת כוסית שמפניה) היא כאן:

מחכה כבר לקחת אותה לסיבוב…

מייד אחרי שסיימתי להרכיב את החיפושית, התפניתי לפרוייקט הבא, אריזת מזוודות לקראת הטיול לניו יורק!

ביום ראשון חגגנו עם הגר במסיבת הפרידה שלה (היא עוזבת אותנו לטובת קליפורניה החמימה) במקום חביב עם המון אנשים. רובם מוכרים 🙂 היה מפגש מהנה ומבאס שהגר עוזבת, אבל היא הבטיחה לבוא לבקר.

לפני שהשמש זרחה בבוקרו של יום שני, הערנו את הילדים (ב 4:30 בבוקר), התארגנו ויצאנו מהבית לכיוון שדה התעופה. לא היינו שם לפחות שנה וחצי וקצת התגעגענו. בכל זאת תכף חוגגים שנתיים בסיאטל וזה לא הגיוני לחגוג דווקא בוושינגטון, אנחנו ממשיכים כמיטב המסורת וחוגגים בסטייט אחר גם הפעם.

הטיסה לניו-יורק היתה די ארוכה, אבל הצלחנו לשרוד 5.5 שעות עם ילדון אחד שהיו לו קוצים בטוסיק ולמרות זאת התנהג למופת. זה נשמע לכם סותר, אבל זה לא. האייפדים הוכנו מראש עם סרטים וסדרות שהילדים אוהבים בחסות נטפליקס לצפיה לא מקוונת, גילי הכינה תיק עם משחקים והאוזניות שקנינו יום לפני הטיסה לילדים נוצלו עד תום. מצידה של גילי לפחות. גילי כל כך התרגשה מהטיסה שהיא דילגה מסרט לסרט ונהנתה מכל רגע. גיא פחות התעניין באייפדים הפעם, נראה לי שהוא פשוט התרגש נורא ורצה כבר להגיע לניו יורק.

ואז הגענו. ואת פנינו קיבלו שלל חסרי בית וניו-יורקרים שחוזרים הביתה מהעבודה בסאבוואי, היה עמוס מאוד אך עם זאת חוויתי. החלפנו 3 רכבות כדי להגיע למלון שנמצא באזור מעולה בעיר, אם כי המלון עצמו לא משהו בכלל. למעשה, זה המלון הכי דרעק שישנו בו מאז שהגענו לארה"ב ובמחיר כפול 3 מכל מלון אחר שקיבל את כספנו. 270 דולר ללילה ואין אפילו מיני מקרר בחדר :-\ אבל יש לוקיישן! כוכב אחד פחות ואנחנו ישנים בחוץ עם ההומלסים. או בחדר עם מקלחת משותפת לאורחים נוספים. וזאת למרות שאני לא בטוחה שהאמבטיה שיש לנו שווה משהו. ניסיתי למלא מים לילדים לאמבטיה וקיבלתי מרק דלוח בטעם חלודה. אז העדפתי להחליף לילדים בגדים ולשלוח אותם לישון ללא מקלחת. אם הומלסים יכולים לא להתקלח שנתיים ולחיות, לא יקרה לילדים כלום אם לא יתקלחו שבוע 😀 אני מקווה שמחר המים יהיו קצת יותר צלולים.

אחרי שזרקנו את המזוודות במלון, יצאנו החוצה לנשום קצת אויר ניו-יורקי קריר ולפגוש חברים אהובים לארוחת ערב מעולה במסעדת ראמן נהדרת. גילי והגר המשיכו מאותה הנקודה בה נפרדו בפעם הקודמת (לפני כשנתיים וחצי) והיה ממש כיף לפגוש את אראלה ומני. וגם את הגר ונטע המתוקות! הילדים היו בהתרגשות שיא, כל כך שמחו לפגוש את כולם והיה ממש קשה להפריד ביניהם.

אחרי לילה רועש במיוחד עם מעט מדיי שעות שינה (קשה להתרגל לצלילי אמבולנס \ משטרה שעוברים ברחוב מדיי פעם ועושים המון רעש גם באמצע הלילה) קמנו בבוקר בלי המון מרץ אבל עם המון התרגשות לקראת חוויות חדשות שיביא איתן היום. אז את בוקרו של יום שלישי בילינו באחד המוזיאונים היותר מגניבים שיצא לי לבקר בהם – American Museum of Natural History הוא פשוט מוזיאון מדהים. כולנו נהנינו מאוד. תערוכת הדינוזאורים מגניבה לגמרי וכוללת המון מיצגים של שלדי דינוזוארים אמיתיים בכל מיני גדלים ומינים שהגיעו מכל העולם. תערוכת ה – Native Americans מאוד מעניינת ואינפורמטיבית, ההיסטוריה של החיים באמריקה לפני שלטון האדם הלבן מרתקת. אבל התערוכה המרשימה מכולן בעיניי היא זו של בעלי החיים באוקיינוס. התרגשתי נורא לראות פסל של לוויתן כחול בגודל נאמן למקור, הלוואי שאזכה יום אחד לראות אחד בים. זו החיה הכי עצומה שקיימת בטבע כיום ולראות אותה מקרוב זה ממש חלום. יום אחד אחזור למוזיאון הזה שוב.

בדרך למוזיאון
היוש מוזיאון מהמם!
IMG_20180410_131420 (1).jpg
לוויתן כחול, אין מספיק מילים לתאר כמה החיה הזו מדהימה. ועצומה! אבל ממש.

אחרי המוזיאון חצינו את הכביש לסנטרל פארק הסמוך וישבנו לנוח קצת על ספסל בזמן שהילדים שיחקו במגרש המשחקים. גילי התלהבה נורא שיש חול אמיתי ואספה קצת לדרך בנעליים, כבר שכחתי כמה חול בנעליים זה מעצבן 🙂

כמה רגעים של מנוחה וקצת שקט

אחרי שנחנו מספיק בפארק הגיע הזמן לזוז חזרה לכיוון המלון, אז ארזנו את עצמנו והצלחנו לשכנע את הילדים (בקושי רב) לחזור חזרה למלון למנוחה קצרה. בדרך למלון עצרנו במאפיה צרפתית שרציתי לנסות מהרגע שהגענו (שנמצאת ממש קרוב למלון). היא התגלתה כמאפיה מעולה וכל מה שקנינו היה ממש טעים. לא הספקתי לצלם את כל המגש כי טרפנו הכל תוך רגע. יש לי הרגשה שנבקר שם שוב. ושוב. ושוב.

קרואסון שקדים ופטל מושלם

קצת אחרי שהגענו למלון, אראלה הגיעה עם הבנות ונשארנו לנוח קצת עד שהגיע הזמן לזוז שוב. התחנה הבאה – שיעור קרב מגע לכל הילדים. גילי וגיא הצטרפו לשיעור של הגר ונטע בסטודיו לקרב מגע בחצי מחיר (בזכות בדיקה מוקדמת באינטרנט), הייתי בטוחה שהם ממש יהנו מהשיעור אבל במקום קיבלתי ילדים פחות מרוצים. לא ברור מה קרה שם בדיוק, אבל גילי והגר קצת כעסו אחת על השניה. לשמחתי זה עבר ממש מהר והן חזרו להיות צמד חמד מייד כשהגענו לבית שלהם. (בדרך עצרו לקנות פרישייק טעים לכולם ושם פגשנו את מני שנסע איתנו הביתה באוטובוס). היה כיף לבקר בבית שלהם, שראינו המון בתמונות ובשיחות וידאו 🙂 הילדים נהנו מארוחת ערב נפלאה שמני הכין ואמבטיה כיפית ואנחנו נהנינו מארוחת ערב מפנקת, מסתבר שאוכל אתיופי זה ממש טעים. לא יצא לנו לנסות מעולם לפני והיה ממש טוב. נפרדנו לשלום לפני שכולנו הפכנו לדלעת ויצאנו לצעדה לכיוון המלון. מזג האויר היה סביר לגמרי, לא היה קר מדיי (כנראה כי הייתי לבושה ממש טוב) והרחוב המה אנשים אחרי 8 בערב. הרחובות מרגישים בטוחים לטיול גם ברדת החשיכה ומרגיש שוקק ונעים כמו בת"א. מדיי פעם שומעים גם עברית ברחוב. אין ספק שהוויב כאן מגניב.

הלילה שבין שלישי לרביעי עבר רגוע, טל ואני הצלחנו לישון טוב בלילה והילדים היו חמודים כשפינקו אותנו והתעוררו רק ב -8 בבוקר. לא יודעת אם זה הג'ט לג (ניו-יורק מקדימה את סיאטל ב-3 שעות) או היום העמוס שעבר על כולנו, אבל אני לא מתלוננת 🙂 למרות כל זאת, היה לי ממש קשה לפקוח עיניים והתעוררתי סופית רק ב-9. התארגנו ויצאנו לדרך לקראת יום חדש ונפלא. מזג האויר ממש לטובתנו השבוע, לפי התחזית היה אמור לרדת גשם אבל יבש ולגמרי סבבה. אז את היום התחלנו בסאבוואי בדרך לאכול ארוחת בוקר, ירדנו בטיימס סקוור, טיילנו קצת באזור הכיכר ונכנסו לחנות M&M's כי בסיאטל אין כזו. קנינו לילדים מרצ'נדייז יקרים בטירוף והמשכנו אל עבר ארוחת הבוקר. הקיוסק של "לחמים" (אורי שאפט) חיכה לנו בפארק ברייאנט לארוחת בוקר קלה וטעימה. טל ואני נהנינו מכריך טונה בלחמניה טעימה וגיא ממש אהב את הרוגלך הטריים. (גילי לא התלהבה במיוחד וביקשה ופל בלגי עם תותים וקצפת מקיוסק אחר ממול). לא יצא לנו לבקר בסניף אמיתי של לחמים, אני בטוחה שהחוויה באחד טובה יותר מרכישה בקיוסק. מה שבטוח, המחירים בשמיים. אבל ככה זה בניו-יורק, הכל כאן ממש יקר.

רוגלך טעים וטרי כמו בישראל
ילדה קטנה בעיר הגדולה

אחרי שכולנו שבענו ונהנינו, הלכנו עוד קצת ברגל והגענו ל- MoMA. בזכות העבודה של טל, כרטיס למוזיאון עלה לנו רק 5 דולר (לי, כל השאר נכנסו בחינם). כמה נחמד. בהתחלה לקחנו את הילדים איתנו לטייל במוזיאון, אבל ברגע שגילי שמעה שיש חלק מיוחד לילדים, היא לא הסכימה להסתובב יותר בכלל. (בערך 5 דקות מהרגע שהגענו)… אז לקחנו את הילדים לחלק שמותאם להם, אני ביליתי איתם שם כשעה עד שגיא התלונן שהוא רעב. אז טל לקח את הילדים לאכול את הג'אנק האהוב עליהם – מקדונלד'ס. אני המשכתי לטייל במוזיאון עד שהם חזרו ויצאנו כולנו שוב לרחוב. החויה במומה היתה אדירה. המיצג שעניין אותנו הכי מכל היה Starry night של ואן גוך. לפני כשנתיים וחצי ביקרנו באמסטרדם וכחלק מהביקור הלכנו למוזיאון ואן גוך, שם גילינו שאחת היצירות הכי מפורסמות שלו נמצאת בכלל בניו-יורק. אז טל ואני אמרנו שאין ברירה, יום אחד חייבים לבקר ב-MoMA כדי לצפות בפלא. היום הגשמנו חלום קטן 🙂 ואן גוך לא מאכזב אף פעם. כמובן שהיו לא מעט יצירות של אמנים מפורסמים וטובים נוספים (מונה, מאטיס, מונדריאן וכו'). הביקור היה מעניין מאוד, אשמח לחזור גם ל-MoMA שוב יום אחד.

ליל כוכבים

אחרי הביקור במוזיאון לאמנות מודרנית, לקחנו סאבוואי שהביא אותנו קרוב מספיק לצ'לסי מרקט. צעדנו דקות ספורות מהתחנה והגענו למתחם מסעדות מקורה בעל אוירה מגניבה, מגוון מעניין של אוכל שמתחשק לנסות ושוקולד שעד עכשיו אני מתבאסת שלא קניתי. (קליפות תפוזים מצופות שוקולד! מתחשק לי נורא… מכרו בדוכן שוקולדים מיוחדים בהכנה עצמית ולצערי אני לא יודעת מה שם הדוכן, מקווה לבקר שם שוב במהלך השבוע). אז אחרי שעברנו את דוכן השוקולד שממש ממש התחשק לי לנסות, צעדנו עוד קצת והגענו למסעדה המדוברת של אייל שני. הגעגועים לפיתה טריה ואוכל ישראלי עזים כל כך, שחלק גדול מהטיול שלנו בניו-יורק עונה למטרה הזו בדיוק – סיפוק הרעב למזון ישראלי טעים. הדבר שהכי התחשק לי לנסות היה סטייק בפיתה, זה נשמע קצת מוזר, אבל זה היה כל כך טעים שאני מוכנה לאכול פיתה כזו בכל יום. הפיתה שלי היתה פשוט מושלמת.

למעלה – פיתה עם סטייק, למטה – פיתה עם רוסטביף
איך בא לי שוב

אחרי הארוחה הנפלאה טיילנו עוד קצת במתחם, בחנות הספרים הילדים סירבו להתפנות עד שנקנה להם משהו. אז גיא קיבל ספר על דמויות לגו סופרהירו (ממש כמו ספר לגו נינג'גו שהוא קיבל לפני פחות משבועיים) וגילי קיבלה מחברת ציור מגניבה לגמרי, עם דפים שחורים שכשמציירים עליהם נחשפים צבעים מלמטה והכל בנושא ים ובתולות ים. אחרי שכמעט מיצינו את השיטוט בשוק פגשנו את החברים שבאו לזלול במזנון בעצמם. לא יצא להם לבקר שם עדיין. ניו-יורק מציעה שפע של אוכל מעולה, כך שאני מבינה איך עדיין לא יצא להם לטעום את הפיתות של אייל שני 🙂

נפרדנו מהשוק המגניב ויצאנו לטיול ב-High line שמתחיל ממש ביציאה מהשוק. הפארק מקסים וצופה על העיר ממזרח ועל נהר ההדסון וניו-ג'רזי ממערב. הליכה צפונה הביאה אותנו לסוף הפארק והיישר לתחנת הסאבוואי. עלינו על רכבת לכיוון המלון, נסיעה של כחצי שעה היתה די סיוטית בשל צפיפות גבוהה במיוחד, עמדתי כל הנסיעה כשבחלקה גילי נשענת עליי. כל כך שמחתי להגיע כבר למלון. קפצתי לרגע לסופר קטן וחביב מתחת למלון לקנות מצרכים לארוחת ערב קלה וחזרתי לילדים נקיים אחרי אמבטיה 🙂 הצלחנו להשכיב אותם לישון רק אחרי 21:30 למרות היום העמוס שהיה, הם פשוט נורא נרגשים עדיין מכל החוויות. גילי שמחה מאוד לבלות עם הגר ועם נטע 🙂

את בוקר יום חמישי התחלנו לאט. יצאתי עם הילדים לקנות מאפים לארוחת בוקר במאפיה הצרפתית הקרובה בזמן שטל נשאר במלון. חזרנו עם שלל מאפים לארוחה שתכננו לאכול בחוץ, אז מיד יצאנו לדרך שוב, הפעם גם עם טל. לקחנו את הסאבוואי שהוביל אותנו ל-Battery Park שנמצא ממש בקצה קצהו הדרומי של מנהטן. אכלנו ארוחת בוקר מול פסל החירות ולמרות היום האפרפר בחוץ היה נעים ונחמד לשבת בפארק. הילדים נהנו מאוד לשחק בחול ולבנות ארמונות.

גילי וגיא נורא רצו להפליג במעבורת לאי אחר ולצפות בפסל החירות מקרוב אבל לטל ולי פחות התחשק. אולי בפעם הבאה שנבקר בניו-יורק. צריך להשאיר משהו לעשות לביקור הבא, בכל זאת.

Maker:L,Date:2017-8-31,Ver:5,Lens:Kan03,Act:Kan02,E-Y

מהפארק יצאנו לצעידה לכיוון World Trade Center, בדרך לשם (מצאנו פלייגראונד מגניב אז עצרנו לנוח והילדים שיחקו בשמחה) וגם סיפרנו לגילי על הפיגוע שהיה שם ועל נפילת מגדלי התאומים, היא נורא התעניינה במה שקרה ורצתה נורא להכנס למוזיאון שהוקם שם לאחר חידוש המתחם, אבל החלטנו שזה מיותר וכרטיסי הכניסה יקרים מדיי, אז במקום נתנו לה לצפות בסרטון ביו-טיוב של נפילת המגדלים. אני מקווה שלא גרמנו לה לשום טראומה. ובשילוב עם יום השואה – בתקווה שלא יהיו עוד פיגועים.

בורות במקום מגדלים

אחרי מרכז הסחר העולמי צעדנו לכיוון צ'יינה טאון. היה מאוד סיני. הילדים ביקשו גלידה וקיבלו גלידה בצבעי הקשת בטעמים שפחות אהבתי. דאגנו להם לארוחת צהריים מזינה וטובה, אין ספק בכלל. טיילנו קצת בשכונה ומצאנו גן משחקים נוסף, שגם בו עצרנו לכחצי שעת מנוחה + משחק לילדים. ניו-יורק כל כך ענקית ואנחנו הולכים המון ברגל, למרות הנסיעות התכופות בסאבוואי, עדיין רוב הטיול שלנו נעשה בהליכה.

Maker:L,Date:2017-8-31,Ver:5,Lens:Kan03,Act:Kan02,E-Y

מצ'יינה טאון לקחנו סאבוואי לשדרה החמישית וברודוואי, כדי לבקר בחנות לגו מגניבה לגמרי. הילדים קיבלו תקציב של 5 דולר לאחד לקניה ואיכשהו הצליחו לשכנע אותנו שכל אחד מהם צריך לפחות 10 דולרים. אז יצאנו משם עם 2 ערכות לגו קטנות נוספות לכל הלגו שמחכה לנו בסיאטל, מחזיק מפתחות שקיבלנו במתנה ומגנט של פסל החירות מלגו, כדי להצמיד למקרר למזכרת. אחרת איך נזכור שביקרנו בניו-יורק?!

מחנות הלגו צעדנו קצת לתחנת הסאבוואי כדי להגיע לחנות נינטנדו שנמצאת באזור כיכר רוקפלר. ואז גילינו שגם שם יש חנות לגו. אבל לא העזנו להכנס שוב. החנות של נינטנדו מגניבה ממש, הילדים התלהבו נורא מתחנות המשחק ומכל בובות סופר מריו ופוקימונים למיניהם. יצאנו מהחנות ובדרך לסאבוואי האחרון ליום חמישי, עברנו ליד מגרש ההחלקה על הקרח בכיכר, שמסתבר שעדיין פועל גם באביב. עדיין לא מספיק חם והקרח נראה מזמין ביותר, למרות העייפות הרבה והרגליים הכואבות, התחשק לי לעלות על הקרח ולהחליק גם.

אז אחרי שחיפשנו שירותים ציבוריים במשך כשעתיים כדי לשטוף לשני ילדים ידיים שחורות משחור שליטפו את כל העיר ולא מצאנו בשום מקום, הגענו סוף סוף למלון והידיים נשטפו ואמא אחת היתה רגועה יותר. מסתבר ששירותים ציבוריים בניו-יורק הם מצרך די נדיר. אם לא הולכים לאיזו מסעדה, הסיכוי למצוא שירותים קלוש ביותר.

לאחר דקות ספורות יצאנו מהמלון לחפש אוכל לארוחת ערב, טל לקח את גיא לאכול פיצה וגילי ואני הלכנו לפגוש את אראלה והגר בבורגריה שקיבלה כמה כוכבי מישלן בשנת 2013, אבל לא היה מקום לשבת ולא התחשק לי לחכות בין 30-45 דק', אז חצינו את הכביש להול פודס שממול. מילאנו את המגש כל טוב מהדלי הטרי והטעים והיינו שבעות ומרוצות עד מאד. טל וגיא הצטרפו אלינו לקראת סיום הארוחה והתגלגלנו יחדיו אל עבר המלון. אמבטיה זריזה לכולם ולישון. עוד רגע ונגמר לנו הטיול בניו-יורק.

את יום שישי התחלנו עוד יותר לאט מחמישי. העייפות מכריעה ונורא קשה לקום בבוקר. חוץ מזה שאנחנו בחופש ולא ממש ממהרים לשום מקום. אז התחלנו את היום שוב במאפיה הצרפתית. אין לי מושג איך אצליח לחזור לסיאטל בלי המאפים הטעימים על הבוקר 😀 כל אחד בחר מאפה, רכשנו גם לחם טרי והחמאה המלוחה שקניתי לפני כ-3 ימים עדיין מחזיקה מעמד יפה ללא מקרר. קצת זיתים, מלפפון טרי ותפוז ויש לנו אחלה ארוחת בוקר. בקיצור, לא מתלוננת על האוכל 😉 את ארוחת הבוקר אכלנו באחת הגינות בסנטרל פארק, בזמן שהילדים רצים ומשחקים ומסרבים להמשיך הלאה לתחנה הבאה. אחרי שעה וחצי בפארק החלטנו שמספיק והגיע הזמן ללכת למטרופוליטן, נסיעה קצרה באוטובוס הביאה אותנו למוזיאון שנמצא בצידו המזרחי של סנטרל פארק. לגילי היה משעמם רוב הזמן במוזיאון והיא כל הזמן שאלה מתי כבר הולכים לגינה. לא משנה שהיא בילתה שעה וחצי בגינה לפני שהגענו. במטרופוליטן אין פעילויות לילדים וזה די הגיוני שישתעממו מהר. התערוכות לא מעניינות אותם. את טל ואותי התערוכות עניינו מאוד, אבל קשה להנות מביקור במוזיאון כשלילדים משעמם. מקווה לחזור גם לשם שוב.

Maker:L,Date:2017-8-31,Ver:5,Lens:Kan03,Act:Kan02,E-Y

אחרי המוזיאון הלכנו לגינה נוספת שהילדים נורא רצו לבקר בה כי ראו אותה כשנסענו באוטובוס בדרך למוזיאון. הטמרפטורות עלו מאוד (25 צלזיוס) אחרי הצהריים והשמש הקופחת בשילוב מחסור חמור בצל, גרמו לנו לברוח מהגינה די מהר. למרות שזו היתה גינה ממש ממש מגניבה והילדים נהנו שם מאוד. (והיה נורא קשה למצוא אותם כי יש המון מקומות להתחבא בהם). מהגינה לקחנו אוטובוס חזרה למלון, גילי התכוננה ל- Sleep over  הראשון שלה אצל החברה הראשונה שלה הגר. היא התרגשה נורא ללכת לישון אצלה ואני איכשהו הצלחתי לשחרר ולתת לה ללכת לישון אצל חברה בלעדיי. ועוד בניו-יורק. כנראה השתגעתי לגמרי 🙂 היא התקשרה אליי לומר שהכל בסדר ושכיף לה, נראה לי שמחר כשנאסוף אותה חזרה יהיו לה המון חוויות מרגשות לספר 🙂

אחרי שטל לקח את גילי להגר, התארגנו לצאת החוצה עם גיא כדי לפגוש את קרובי המשפחה של טל שגרים בניו-יורק. לקחנו אוטובוס ו-2 סאבוואי כדי להגיע ל-Upper East side. השכונה שלהם נראית נעימה ונקיה, עם בניניים חדשים (או שלפחות נראים חדשים). סקוט וסברינה היו חמודים כשהזמינו אותנו להתארח בדירה המהממת שלהם. פגשנו גם את נטשה, ריטה ואבא של סברינה. את מילה ראינו לשניה כשנכנסנו כי בדיוק השכיבו אותה לישון ואילה היתה מתוקה ממש כששיתפה את גיא במשחקים שלה 🙂 היה ערב נעים ומהנה. מחכים לארח אותם כשיגיעו לסיאטל.

הנוף מהפנטהאוז בקומה ה-20

מחר (שבת) יש לנו חצי יום בניו-יורק לטיול ואז חוזרים חזרה הביתה, לסיאטל. אני כבר מוכנה לחזור הביתה 🙂

היום האחרון בניו-יורק היה חם ועצל. לא עשינו יותר מדיי, קמנו בבוקר, זרקנו את כל הבגדים ושאר חפצינו למזוודות ופינינו בשמחה את החדר במלון העלוב ביותר בעולם. לא ברור לי איך הם מעזים בכלל לקרוא לו מלון. או סתם לתת לו תואר מלוכה. אולי לפני שנים רבות הוא היה "רויאל" אבל אני בספק. אז אחרי שנפרדנו בשמחה מהחדר, השארנו את המזוודות בשמירת חפצים במלון ונסענו לפגוש את גילי, אראלה והגר. גילי היתה שמחה ומאושרת לישון אצל הגר בלעדינו, גיא מצידו נורא התגעגע 🙂 וגם אני. בילינו מעל שעה ליד ובתוך קתדרלת ג'ון הקדוש שנמצאת קרוב לבית של אראלה ומני. בפנים היתה תערוכה מגניבה וחלונות הויטראז' היו מהממים ביופיים. משם צעדנו להארלם דרך הפארק והגענו לטאוורנה עמוסת אנשים לארוחת צהריים. היה חם ורועש ועם אוירת מסעדת חוף ביום קיץ מהביל בת"א, מינוס ריח של ים. בקושי שמענו את עצמנו מדברים והיה חם מדיי, אז ביקשנו לשבת בתוך המסעדה, בשניה כל חווית המקום השתפרה פלאים. אח"כ עברנו לשבת על ספסל מול מאפית עוגיות מפורסמת מומלצת. הייתי כל כך מלאה מהארוחה שלא הייתי מסוגלת להכניס פירור נוסף. אבל אראלה נתנה לי לטעום מהעוגיה שלה והיא באמת היתה טעימה ממש!

מאפיה מעולה!

אחרי העוגיות התחלנו את המסע חזרה הביתה, נפרדנו ממני בחיבוק ליד המאפיה בהארלם (נטע היתה בפליידיט אז לא הספקנו לומר לה שלום). אראלה והגר ליוו אותנו עד לתחנת הסאבוואי שליד המלון. לגילי והגר היה קשה להפרד והן היו מתוקות ממש. הספקתי לקנות קצת מאפים אחרונים במאפיה האהובה עליי לטיסה אבל את הפירות שתכננתי לקנות לדרך לא הספקתי לרכוש כי היה תור ממש ארוך בסופר שלא התקדם לשום מקום וכבר היינו באיחור של שעה מהרגע שרצינו לצאת. 3 רכבות אחרי, הגענו מותשים לשדה התעופה אחרי שעמדנו ברכבת רוב הדרך (טל לא ישב בכלל). אחרי התור המאוד ארוך לבידוק הביטחוני רצנו עם 2 מזוודות מקרטעות (וגלגל שנשבר שניה לפני שהעלנו את המזוודות למסוע) ושני ילדים עייפים אך מרוצים. הגענו לשער העליה למטוס אחרי שהבורדינג החל ודאגנו נורא שלא נשב כולנו יחד, או לפחות בזוגות בגלל סידור ישיבה מוזר שהונפק לנו בצ'ק אין יום קודם. ואז עלינו למטוס. וסוף סוף נרגענו. וממש ממש שמחנו לגלות מושבים מרווחים עם המון מקום לרגליים כסטנדרט, מסכים אישיים עם שלל ערוצים וסרטים חדשים שהילדים לא ראו עדיין. ואינטרנט חינם! שעובד הרבה יותר טוב מהאינטרנט בכאילו שהיה לנו במלון. אבל הדבר שהכי עשה לנו את הטיסה למושלמת – היה שיחה קצרה עם הדיילת ובקשה אם אפשר להזיז אותנו למקום אחר כדי שנוכל לשבת יחד עם הילדים, שידרגה אותנו ממש! בתחילה הדיילת אמרה שננסה לבקש להחליף עם נוסעים אחרים ואחרי דקה באה והציעה לנו שורה שלמה של 6 כסאות לבד! כל כך נוח כשלכל ילד יש 2 מושבים לישון עליהם בטיסת לילה ארוכה. ומעייפת. מעכשיו טיסות פנים רק עם ג'ט בלו! עוד קצת ונוחתים בבית. מחכה כבר לנשום את האוויר הנקי של סיאטל. ⁦❤️⁩

לסיכום: ניו-יורק מהממת, מתאימה בעיקר למיטיבי לכת (אלא אם מסתמכים על מוניות, ועדיין). האוכל מעולה ומאוד מגוון. מוצפת בגינות משחק לילדים (שזה תמיד יתרון מבחינתנו), חברים טובים שגרים בעיר משדרגים מאוד את החוויה. גם משפחה זה נחמד 🙂 לעיר יש ריח ייחודי משלה (שקשה להפטר ממנו, אני מקווה שהריח ירד בכביסה כי חבל לקנות לכולנו מלתחה חדשה). לא נתקלנו בהמון הומלסים – או שהם נבלעים בהמון או שכולם לקחו אוטובוס לסיאטל. מאוד קל להגיע ממקום למקום בתחבורה ציבורית וחמישה ימים זה לא מספיק. כנראה שנצטרך לחזור שוב 😉

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )